fbpx
Egyéb kategória

Több és képzettebb pedagógus állt szolgálatba Kínában az elmúlt tíz évben

Az elmúlt tíz évben Kína hatékonyan kezelte a pedagógusok utánpótlását jellemző korábbi hiányosságokat.

Egy külön program segítségével 1,03 millióval több lett a vidéki tanárok száma Kína középső és nyugati részén, ahol a leginkább gátolta az oktatást a pedagógusok hiánya. 25 milliárd jüant fektettek be a falusi tanárok élet- és munkakörülményeinek jobbá tételére, amelyből több mint 76 ezer falusi iskola 1,3 millió tanára profitált. 83 ezernél is több tanár költözhetett új otthonba Kína legszegényebb régióiban a lakáskiadások eredményeképpen.

A tanári pálya egy „rendkívül tiszteletreméltó” foglalkozás, tekintsék a tanárit „a leginkább tisztelt hivatásnak” – fogalmazott Hszi Csin-ping (Xi Jinping) kínai államelnök, amikor egyszer a pedagógustársadalomról beszélt. A kínai államelnök iránymutatásával, a színvonalas oktatás érdekében Kína az elmúlt tíz évben arra törekedett, hogy javítsa a tanárok életminőségét, és különös hangsúlyt helyezzen a tehetséges oktatók képzésére.

Ezekből kifolyólag az elmúlt tíz évben mind minőségüket, mind számukat tekintve jelentős átalakuláson ment keresztül a kínai tanárok rétege. Számuk a 2012. évi 14,63 millióról 18,44 millióra bővült 2021-re, vagyis 26%-kal nőtt. A tanárok képzése és a pedagógustársadalom szerkezete is javult, ami sikeresen támogatja a világ legnagyobb oktatási rendszerének kiépítését. A jó és megbecsült tanárok nemcsak reményt jelentenek a diákoknak, hanem energiát is adnak a kínai nemzet megújulásához.

2022. szeptember 19.

(China Media Group)

(x)