Nőtt a német Adidas, a világ egyik vezető sportszergyártójának bevétele és üzemi eredménye tavaly.

A cég arról jelentett, hogy a bevétele 11 százalékkal, 23,68 milliárd euróra emelkedett, árfolyamingadozások nélkül 12 százalék volt a növekedés.
Az üzemi eredmény mintegy az ötszörösére ugrott, tavaly 1,34 milliárd euró volt a 2023. évi 268 millió eurót követően.
A cég a tavalyi évet 215 millió euró adózás utáni veszteséggel zárta, ami nagyobb az egy évvel korábbi 203 millió euró mínuszhoz képest. Eközben a folytatódó tevékenységből származó adózott eredmény 832 millió euró volt a 2023. évi 58 millió nettó veszteség után.
Európában, az adidas legnagyobb piacán tavaly 19 százalékkal, Kínában 10 százalékkal, Latin-Amerikában 28 százalékkal, feltörekvő piacokon 19 százalékkal, Japánban és Dél-Koreában 10 százalékkal nőttek az eladások. Eközben Észak-Amerikában 2 százalékkal visszaestek.
A folyó évre az adidas 1,7-1,8 milliárd eurós üzemi nyereséget vár, ami elmarad a szakértők által becsült 2,1 milliárd eurótól.
2025. március 5.
(MTI/dpa)