fbpx
Egyéb Hírek

Élénk fogyasztás jellemzi az idei tavaszünnepet is

A kínaiak legfontosabb hagyományos ünnepeként a tavaszünnep nemcsak a családi összejövetelek, illetve a barátok és rokonok meglátogatásának ünnepe, hanem a fogyasztás csúcsszezonja is.

Kína erőteljes fejlődésével párhuzamosan, az „ünnepi hangulat” jelenségei is változnak, benne a tavaszünnepi fogyasztással. Az emberek életszínvonala jelentősen megnőtt, a tavaszünnepi fogyasztás fókusza már régen túllépte az létszükségleti cikkek körét, ma már több új irány tapasztalható.

Az idei tavaszünnepi gálaműsorban például egy-egy robot lépkedett az északkelet-kínai Yangge ritmusára, új technológiával színesítve az újévi hangulatot. Ez a technológiai megújulás a hétköznapi emberek életében is jelen van. Például a központi kormány és a helyi kormányzatok legfeljebb 20%-os támogatásának köszönhetően sok kínai fogyasztó új és okos háztartási készülékekkel cserélhette le a régieket, kihasználhatta a környezetbarát lakásfelújítási programot, vagy alternatív energiaforrású autót vásárolhatott a hagyományos üzemanyaggal működő régi autók helyettesítésére. A kormányzati támogatások még az okostelefonokra, tabletekre és más okos készülékre is kiterjednek, ami csak fokozta a fogyasztók lelkesedését. 

A friss statisztikai adatok szerint a támogatások január 20-i életbe lépése óta már közel 8 millió fogyasztó kérelmezett összesen 10,786 millió támogatást. 

A filmnézés, a közös családi vacsorák, a múzeumlátogatás, valamint a rövid kirándulások szintén az emberek ünnepi időtöltésének hagyományos módjai. Miután a kínai tavaszünnep az emberiség szellemi kulturális örökségének listájára is felkerült, sok helyen szerveztek különféle kulturális tevékenységeket a szellemi örökség témakörében. Bazárok, előadások és kiállítások kínálnak gazdag ünnepi kulturális élményt és lehetőséget a bel- és külföldi turistáknak.

A Kína-szerte tapasztalható átütő tavaszünnepi hangulat elvarázsolta azokat a külföldi turistákat is, akik a vízummentes politikát kihasználva érkeztek az országba. Az eddigi adatok azt mutatják, hogy az idei tavaszünnep idején a beutazó turistautakra vonatkozó megrendelések 203%-kal nőttek a tavalyi tavaszünnephez képest.

(China Media Group)

2025. február 1.

(x)