fbpx
Egyéb kategória

Komoly lehetőségeket kapnak Kínában a tengerparttal nem rendelkező városok

2013-ban Hszi Csin-ping (Xi Jinping) kínai államelnök az Övezet és Út kezdeményezés meghirdetésével nemcsak a közös építkezés lehetőségét teremtette meg a csatlakozó országoknak, de Kína további nyitását is elősegítette. Mára egyre több belső kínai tartomány és város vált a nyitás aktív szereplőjévé.

Xi’an (Hszian) város Kína északi részén fekszik, nincs tengerpartja. Nemzetközi vasúti „kikötőjében” ugyanakkor 8 daru dolgozik a világ különböző részeiből ékezett szállítmányok rakodásán. Naponta mintegy tucatnyi vonat közlekedik a kikötő és Európa között, fontos összeköttetést jelentve több mint 20 kínai város és 45, az Övezet és Út kezdeményezéshez kapcsolódó ország vagy régió között.

Tíz évvel ezelőtt a nemzetközi kikötő még az akkori kis Xinzhu (Hszincsu) állomás volt, amelyről mindössze 5 szerelvény indult naponta a tartományból a külvilágba. Mára a kis állomás nemzetközi kikötővé nőtte ki magát és 53 vonallal kapcsolódik Közép-Ázsia országaihoz, Oroszországhoz, Magyarországhoz és Németországhoz.

A Xi’an várostól nem túl távoli Henan (Honan) tartomány sem rendelkezik tengerparttal, de az Övezet és Út kezdeményezésnek köszönhetően szárazföldön, légi úton és az interneten keresztül a világ különböző részeivel hozott létre kapcsolatokat, és az ott termelt áruk 196 országba vagy régióba jutnak el.

Az idei tízezredik China Express vonat indult el Xi’an városából augusztusban.

Az elmúlt évtizedben Kína középső és nyugati részéből 44 559 alkalommal fordultak meg vasúti járatok Kína és Európa között. E területek külkereskedelmi forgalma 2,5-szeresére nőtt tíz év alatt, s 17,7%-át tette ki az egész nemzeti külkereskedelem forgalmának a korábbi 13,3% helyett.

Kína tengerparttal nem rendelkező belső régiói manapság az ország legaktívabb területeivé váltak a nyitás tekintetében.

2022. szeptember 13.

(China Media Group)

(x)